Profil

Normand Labrie
Affiliation
University of TorontoAcadémie ou Collège
Académie des arts, des lettres et des sciences du CanadaAnnée d'admission
2016Domaines d’expertise
Curriculum, Teaching and Learning, Ontario Institute for Studies in Education, Sociolinguistique, Bi- et plurilinguisme, politique linguistique, minorités, recherche
An internationally renowned sociolinguist, Normand Labrie is at the origin of significant progress in the study of linguistic pluralism at a global level thanks to his substantial contribution in the study of language practices and policies, the construction of identity among Francophone communities and their access to education. He demonstrated exceptional leadership towards the integration of research-based knowledge at the institutional level and the advancement of social sciences and humanities.
LABRIE, Normand – Department of Curriculum, Teaching and Learning, University of Toronto
Sociolinguiste de réputation internationale, Normand Labrie est à l’origine d’importantes avancées dans l’étude du pluralisme linguistique au plan mondial allant des pratiques langagières aux politiques linguistiques en passant par la construction identitaire des communautés francophones et leur accès à l’éducation. Il a démontré un leadership exceptionnel pour la prise en compte sur le plan institutionnel des connaissances issues de la recherche et pour l’avancement des sciences sociales et humaines